FILLERE

Hva er en «Filler»?

Skjønnhetsidealene forandrer seg over tid. Det samme gjelder ansiktet vårt etter hvert som vi blir eldre. Med en «Filler» som Hyaluronica, Hyomax, Neauvia, Restylane, Juvederm, Teosyal får du et naturlig skjønnhetsløft basert på en tynn gelè av hyaluronsyre, som forøvrig finnes i bindevevet naturlig.  Geleen injiseres i huden i små mengder via en svært tynn nål. Resultatet vises øyeblikkelig. Behandlingen brukes til å jevne ut furer og rynker, skulpturere lepper og forme ansiktskonturer. De vanligste behandlingsområdene er glabellafurer (mellom øyenbrynene), nasiolabiale furer (fra neseroten til munnvikene) og leppene. Med en slik behandling får du et langvarig og naturlig skjønnhetsløft.

Hvordan utføres en behandling?

Under behandlingen injiseres den krystallklare gelen i huden i små mengder via en svært tynn nål eller med canula. Gelen skaper volum under rynken som dermed løftes opp og jevnes ut. Ved leppeskulpturering eller forming av ansiktskonturer tilføres volum og form til det behandlede området.

Hvor lang tid tar en behandling?

Det er en rask og enkel prosedyre og tar normalt 20-30 minutter.

Hvor lenge varer effekten?

Produktet ligger i huden i ca. 9-15 måneder avhengig av hvilken hudtype du har. I leppene er det ca. 6-9 måneder.

Er det noen bivirkninger med behandlingen?

Produktet består av et naturlig stoff som vi alle har i huden vår. Det inneholder ingen stoffer fra dyreforsøk og fremkaller ikke allergiske reaksjoner. Betennelse er meget sjelden (ca. 1 av 2000 tilfeller). I forbindelse med selve stikket kan man bli litt øm, hoven og rød i noen dager, men dette går alltid over. Man kan også risikere midlertidige blåmerker i noen få dager etter behandlingen som evt. kan sminkes bort.

Hvem kan bruke det?

I prinsippet kan alle bruke det. Imidlertid må man vente hvis man har infeksjon eller spesielle utslett i huden der du skal behandles. Gravide og ammende skal for sikkerhets skyld heller ikke få behandling. Hvis du er usikker på om du kan få produktet kan du ringe og snakke med oss.

Hvem kan ikke få fillere

• Allergi mot lidocain eller med sykehistorie av anafylaktiske tilfeller.

• Graviditet og ammende.
  • Auto immune sykdommer.
  • Epilepsi eller porfyria sykdom.
  • Hudinfeksjoner.
  • Eventuelle bivirkninger
  • Smerte/ømhet ved injeksjonsstedet
  • Hevelse
  • Blåmerke
  • Allergi (svært sjeldne)
  • Klumpdannelser
  • Infeksjon

Gjør det vondt?

De fleste synes injeksjonene er relativt smertefrie. Det kan stikke litt – omtrent som et myggstik. Om du vil, kan en bedøvelseskrem påføres området som skal behandles.

Hvor raskt får jeg se resultatet?

Resultatet vises øyeblikkelig.

Hvordan vil jeg se ut etter en behandling?

Rett etter behandling kan det oppstå en lett rødme, hevelse, ømhet og kløe på behandlingsstedet. Dette er en normal injeksjonsrelatert reaksjon. Ubehaget er forbigående og går vanligvis over etter et par dager. Etter en leppebehandling hovner leppene opp og vil se noe ujevne ut. Dette kan vare i noen dager.

NESEKORREKSJON

Nesekorreksjon er en ikke-kirurgisk kosmetisk prosedyre der filler brukes til å endre og forme en persons nese uten invasiv kirurgi. Prosedyren fyller søkk, ujevnheter og svake områder på nesen, glatter ut humpen på nesebroen, løfter vinkelen på spissen av nesen og løfter nesen. Nesekorreksjon med filler kan ikke redusere størrelsen på nesen, men en rettere og jevnere nesen uten skygger, men en rett lys-linje vil gi en illusjon av en mindre nese.
Filleren som benyttes ved nesekorreksjoner er av den hardeste typen (Hyaluronica 3, Dermafill Volume Ultra/Teosyal Ultimate/Juvderm, Voluma), altså skal denne holde rundt 12mnd +.

Er det fortsatt noe du lurer på?

Ta kontakt med oss og kom gjerne innom for en uforpliktende konsultasjon så vil vi gjøre vårt ytterste for å hjelpe deg.